Saturday 28 April 2012

My favourite books..


Salam dan selamat sejahtera.......
Dalam saya sibuk 'membaking" ni....saya adalah peminat setia dalam setiap buku masakan.Boleh di katakan setiap kali ada keluaran buku terbaru,pasti saya akan cuba mendapatkannya .Bukan itu saja,ada jugak buku-buku terbitan yang lama  tapi saya tidak mempunyai akan saya usahakan jugak.Dan pernah terjadi saya amat meminati buku masakan kek yang berasaskan krim keju(cream cheese) tapi sudah tidak ada di pasaran dan di ulang cetak lagi.Saya kecewa teramat la sangat...tapi saya ni degil sikit....saya google kat internet dan mungkin sudah rezeki saya agaknya la....saya dapat buku tu....dan yang menjadi mangsa  adalah my hubby la....cepat-cepat saya pergi ke kedai yg jual buku tu kerana buku tu pun dia cuma ada satu je...dia kata boleh pos apabila wang di masukkan ke dlm akaunnya...tapi saya punya tak sabar...saya terus pergi ke kedainya....dan akhirnya saya dapat jugak buku tu...credit for my hubby ....thanks.
Sebenarnya bercerita pasal buku ni kerana pada 27/04/2012-6/05/2012 ni ada pesta buku kat PWTC...tapi saya tak berkesempatan lagi nak pergi.Insya allah akan pergi untuk menambah koleksi buku-buku masakan ni.Yalah ,selain untuk rujukan saya dalam pembuatan kek ni,buku -buku ni menjadi satu terapi buat saya.Kadangkala saya mencabar diri ,adakah saya boleh buat kek atau masak seperti dalam buku tu.Yeah...saya berjaya.....Tapi tak cukup dengan buku saja ,saya ada juga menghadiri kursus pembuatan kek...yelah nak tambah ilmu...sebenarnya semakin banyak kita belajar semakin banyak yang kita tahu....saya sebenarnya bermula dari kosong .Saya tak tahu asas  baking pun tapi atas minat dan kehendak saya cekalkan hati pergi belajar,beli buku dan yang pasti Internet adalah sumber rujukan saya.Oklah..jom sama-sama kita ke pesta buku di PWTC.

No comments:

Post a Comment